You are currently viewing איך בוחרים תאורה לחדרי שינה?
Spacious interior of designer master bedroom in luxury contemporary Australian home

איך בוחרים תאורה לחדרי שינה?

בין אם מדובר באדם אחד בחדר השינה, או שניים, חשוב מאוד לתת את מלוא תשומת הלב לנושא תאורה לחדרי שינה. בחדר השינה יש מספר מוקדים אשר דורשים תאורה כגון תאורה מרכזית, תאורה בשידה שליד המיטה, תאורה בחדר ארונות אם יש, תאורה בחדר מקלחת אם יש, ועוד. הנה מספר המלצות כיצד לבחור תאורה לחדר שינה ועל מה חשוב לשים לב.

גופי תאורה במיקומים אסטרטגיים

שימו לב ותכננו מבעוד מועד היכן ימוקמו השידות שליד המיטה, או כורסה לקריאה, או גם חפצים מסוימים דקורטיביים אשר חשוב לכם שיבלטו, ולפי כך תוכלו לתכנן גם מיקום נכון לגופי התאורה. חשוב שליד המיטה תהיה לכם תאורה אשר תשמש אתכם במידה ותרצו לקרוא או להיעזר בתאורה מינימלית יותר מהתאורה המרכזית. אם למשל יש לכם תמונה יפה על הקיר ותרצו להדגיש אותה, אפשר בהחלט להוסיף ספוט תאורה קטן מעליה, שיסייע להאיר ולהדגיש אותה.

גופי תאורה מדומרים (״עמעמים״)

מומלץ להשקיע בעמעמים אשר יכולים לכוונן את עוצמת התאורה באופן כזה שניתן להפחית ולהגביר לפי הצורך ומצב הרוח. מדובר בהתקנה לא מסובכת כלל, אשר יכולה בהחלט להוסיף איכות חיים לחדר השינה.

כדאי יותר תאורה מפחות

לעיתים יש מחשבה כי חדר השינה אמור להיות אפלולי יותר, אך זה לא בהכרח נכון. חשוב שתהיה לכם האפשרות לבחור מה מידת התאורה שתרצו להפעיל, ועל כן כדאי שתהיינה לכן כל האפשרויות. שימו לב לתכנן מוקדי תאורה אחדים, ולא רק תאורה מרכזית אחת, על מנת להאיר את החדר.

תאורה צהובה וחמה

התאורה הצהובה מייצרת אור חם ונעים יותר מאשר התאורה הלבנה, והיא מומלצת יותר לשימוש עבור תאורה לחדר שינה. התאורה הצהובה מסייעת לייצר אווירה נעימה יותר, ביתית יותר, והיא עדיפה באופן כללי במרחבי הבית, בפרט בחדר השינה.

מנורות לדים חסכניות

האמת היא שבמקרה של נורות לדים חסכוניות, לא מדובר רק על תאורה לחדרי שינה כי אם תאורה לחדרים בכלל. מומלץ לבחור נורות לדים חסכניות אשר מצטיינות בתוחלת חיים ארוכה, בהתחממות מזערית, וכמובן, חיסכון באנרגיה ובהוצאות כספיות.

חוטי לדים מעוצבים

ניתן לעצב את חדר השינה עם הטאצ' האישי שלכם, אשר כולל שרשראות וחוטי לדים מעוצבים, אשר מוסיפים רבות לעיצוב החדר וגם נותנים את הטאצ' האישי שלכם.

התייעצות עם אנשי מקצוע

לקוחות רבים פונים אלינו בשלבים מאוחרים של תכנון או שיפוץ הבית, מבלי להתייחס לחשיבות של תכנון התאורה כראוי, בבית בכלל ובחדר השינה בפרט. אנו ממליצים בחום להתייעץ עימנו בשלבים הראשוניים של תכנון הבית החדש או שיפוץ הבית הקיים. זוהי טעות לחשוב כי התאורה נלקחת בחשבון בשלבים האחרונים. יש להתייחס אליה בשלב התכנון ולקחת בחשבון את פריסת החשמל ונתונים מקצועיים נוספים. נשמח לעמוד לרשותכם!