You are currently viewing איך בוחרים תאורה לבית?

איך בוחרים תאורה לבית?

ההשפעה של תאורה מעוצבת על הבית הינה משמעותית מאוד. התאורה יכולה להכניס חיים לבית, כמו גם לטשטש אותם, ולכם כל כך חשוב לבחור גופי תאורה מתאימים בין אם מדובר בסוג תאורה מודרנית, כפרית, קלאסית וכו'. היכולת להפוך את הבית למקום שנעים להיות בו, באמצעות תאורה מותאמת, היא אדירה! הנה כמה טיפים כיצד לבחור תאורה לבית.

תכנון מוקדם עבור תאורה לבית

אחת הטעויות הרווחות היא להתייחס לתאורה ולצרכים מבחינה זו בשלבים מאוחרים של תכנון הבית החדש או שיפוץ הבית הקיים. תאורה מעוצבת דורשת תכנון מוקדם, חשוב לבחון היטב היכן מניחים גופי תאורה, כיצד מתבצעת פריסת החשמל בבית, ומומלץ להתייעץ עם איש מקצוע בנושא זה. תאורה שקועה? ספוטים מהתקרה? מנורה עומדת? כל אחד מהם דורשת התייחסות אחרת. מומלץ כמובן לקחת בחשבון את אור היום הטבעי ולנצל אותו כמה שיותר.

שימושיות התאורה בחלל הביתי

כולנו אוהבים תאורת אווירה אבל אסור לשכוח שקודם כל, התאורה צריכה להיות שימושית ופונקציונאלית. שימו לב מה התאורה שאתם צריכים במיקום מסוים על מנת לקבל מקסימום אור במיקום הזה, ועל פי זה תכננו את פריסת התאורה (בהתחשב כמובן בתאורה טבעית).

החסכון בתאורת LED

תאורה מודרנית מאופיינת בחסכון ושימוש בנורות לדים בשנים האחרונות. במידת האפשר, מומלץ לבחור גופי תאורה עם נורות חסכוניות. הן צורכות הרבה פחות חשמל ותוחלת החיים שלהן ארוכה יותר. היתרון הנוסף של נורות אלו הוא שהן מתחממות הרבה פחות מנורות רגילות, וזהו יתרון גדול במידה ואנו שוהים זמן רצוף רב בחלל מסוים.

צבעים ואווירה בתאורה הביתית

ישנם בעיקר שני צבעים עיקריים לתאורת הבית: צהוב ולבן. הצהוב נחשב לתאורה חמה, מדמה את אור השמש, ומסייעת לייצר אווירה חמימה בבית. האור הלבן נחשב לתאורה קרה, ומייצר אווירה קרה יותר, של משרד, מעבדה וכו'. בשנים האחרונות, לאחר שהופיעו הנורות החסכוניות, אנשים רבים נוטים להתבלבל בין גווני התאורה החמים והקרים. שימו לב מה בדיוק כתוב, כי לעיתים כתוב "תאורת יום" וזה נדמה שמדובר באור צהוב, אבל לא, יש לבחור בתאורה צהובה לשם כך. ההמלצה היא כמובן להתקין תאורה מעוצבת חמה וצהובה ברחבי הבית.

חשיבות התאורה בבית

לפעמים אנחנו לא מבינים עד הסוף את החשיבות של התאורה בבית. לתאורה בבית יש בעיקר שני תפקידים: פונקציונאליות בהארת הבית, אווירה. שניהם חשובים מאוד! עדיף שיהיו יותר גופי תאורה מאשר פחות, וכך תוכלו לבחור כיצד להאיר את הבית או חלקים ממנו בזמן מסוים. כנ"ל לגבי האווירה. תאורה מודרנית לוקחת בחשבון את האסתטיקה, השילוב עם הסביבה, התאורה בעצם היא כלי עיצובי לכל דבר, וחשוב לקחת בחשבון משתנים של התאורה בתכנון הבית, כאמור.

אנו ממליצים להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום התאורה על מנת לתכנן נכון את התאורה בביתכם. סוג גופי התאורה, סוג התאורה, פריסת החשמל, כל אלו תחומים שאיש מקצוע צריך לתת עליהם את הדעת.